Ἡ λέξη «Ἅγιος» στὰ ἀρχαῖα ἑλληνικὰ σημαίνει τὸν ἀφοσιωμένο, τὸν καθιερωμένο στοὺς θεοὺς καὶ ἀργότερα καὶ τὸν εὐσεβή, τὸν ἁγνό, τὸν τιμοῦμενο.
Ἡ λέξη ἐτυμολογεῖται ἀπὸ τὸ ῥήμα (ἅζω)/ἅζομαι = α') φοβᾶμαι β') σέβομαι γ) τιμῶ
Τὸ ἴδιο τὸ «ἅζομαι» < ἁγ-jομαι
ἀπὸ τὸ ἴδιο ἐτυμολογικὸ θέμα ἔχει προέλθει καὶ ἡ λέξη «ἁγνός» ἡ ὁποία μάλιστα ἦταν ἡ λέξη ποὺ χρησιμοποιεῖτο στὴν ἀττικὴ διάλεκτο ἀντὶ τῆς λέξεως «ἅγιος», ποὺ δὲν εἶχε εἰσαχθῆ στὴν γλῶσσα τους ἀκόμα.
Τὸ «ἅγος» ποὺ χρησιμοποεῖτο, ὅμως, σήμαινε : α') ἀντικείμενο θρησκευτικῆς εὐλάβειας β) ἀντικείμενο ἐξαγνισμοῦ
Τὸ ἰδιαίτερο καὶ ὄμορφο ποὺ συνέβη στὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ εἶναι ὅτι ἀναπτύχθηκαν δύο θέματα ἀπὸ τὸ ἀρχικὸ θέμα «ἁγ-» στὴν ἰωνικὴ διάλεκτο· τὸ πρῶτο θέμα δασυνόμενο καὶ σιγά-σιγά καὶ ἕνα ψιλούμενο «ἀγ-». Τὸ δασυνόμενο ἦταν καλῆς σημασίας ἐνῷ τὸ ψιλούμενο κακῆς.
Ἔτσι:
ἅγιος, ἅγος, ἅζομαι, ἁγνός
ἐνῷ :
ἄγιος = μιαρός, (τὸ) ἄγος =ἀνίερο/ἡ κατάρα, ἐν-ἀγής (ὁ σὲ ἄγος) = ὁ καταραμένος
Προσοχή! Ὑπάρχει ἡ λέξη «ὁ ἀγός» ποὺ σημαίνει «ὁ ἀρχηγός, ὁ ἠγέτης» καὶ δὲν συνδέεται μὲ αὐτὴ· τὸ θέμα «ἁγ-» προέρχεται καθαρὰ ἀπὸ τὸ ἄγω=ὁδηγῶ
Παρετυμολογικά, λόγῳ τῆς θρησκείας, πολλοὶ τὰ συνέδεσαν, ὥστε νὰ θεωροῦν «ἅγιο» αὐτῶν ποὺ ὁδηγεῖ
Εις ποίον λεξικόν της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης, αναγράφεται το ρήμα "άζω"; Παρακαλώ παραθέσατε Λεξικόν, και συγγραφέα, έκδοσίν. και πλείονα στοιχεία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέγα Λεξικό Ἀρχαίας Ἑλληνικῆς Λίντελ&Σκωτ π.χ. «ἅζομαι» (σπάνια σὲ ἐνεργητικὴ «ἅζω») σέβομαι, φοβάμαι κυρίως τους θεούς (ή γονείς)
ΔιαγραφήΆ’γιος πως λέμε Α’νώνυμος.....= δεν πατάει στη γη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΙΩΤΑ στη λέξη ΆγΙος, δηλώνει την κατεχομενη εξ ουρανού θεϊκή δύναμη που διαθέτει ο Άγιος
τι πινεις?
ΔιαγραφήΑρα τι θα λέγατε οτι σημαίνει το ονομα Παναγιώτα;
ΔιαγραφήΕυγε σας μου λύσατε το πρόβλημα με τον ''άγιο''
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αντίθετο του μορφωμένου ανθρώπου είναι Αμόρφωτος
ΑπάντησηΔιαγραφήτο αντίθετο του Χρηστού ανθρώπου είναι Άχρηστος
Άγιος = ο πεθαμένος ο μεταστάς, αυτός που δεν ευρίσκεται στη ΓΗ,
Τα μνημια των νεκρών ηνεώχθησαν = τα μνημια των πεθαμένων άνοιξαν.... Το Άλφα στο λημα Άγιος είναι στερητικό
τι πινεις?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠίνω Νερό από την Α'γία Νάπα...
ΔιαγραφήΕίναι δυνατόν να με ρωτάς τί πίνω?
Έχετε δει Άγιο να περπατά στους δρόμους? γιαυτό λέμαι Ά'ΓΙΟΣ επιδή δεν ευρίσκεται πλέον στη γη,
Όχι μόνο Άγιος αλλά και Αθάνατος διότι δεν βιώνει τον Θάνατο όπως εμείς, Εδώ στη γη, Βιώνουμε το ΘΆΝΑΤΟ η ζωή μας είναι θνητή και κάποτε όπως όλοι θά Απο-θάνουμαι πως λεμαι έκαμε απόκαμε? απέβαλε 'Ε?
Η ώρα στην Δωρική είναι Hour, (Χούρ)από το Χούρ ο Χάρος όταν λοιπών θα έρθει η Χουρ (ώρα) μας τότε θά έρθει το τέλος της θύτης μας ζωής θα από, θανούνουμαι από το "Χουρ" ο Χάρος "θα μας πάρει ο ΧάροςΓια νά γείνει καπιος άγιος, πρέπει να διάγει ενάρετο βίο, εδώ στη γη, και όταν με το καλό "από, θάνει" τότε η εκκλησία μας μετά από εκκατό και βάλε χροννια (με εξέρεση τον Άγιο Νεκτάριο) τον Αγιοποιοί...
Είνε δύσκολο?
Η "χούρ και ο χούρ" = η ώρα και ο όρος από όρος Χούρος ο Χάρος είναι όρος απαράβατος να Αποθάνουμε όταν έρθει η ώρα μας και οι Αιγύπτιοι έχανε "θεό" ονομαζόμενο Horus o Χάρος.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΧθες,γιορτή του Αγίου Νικήτα,του εν Σερρες αθλησαντα,ο δέσποτας,χρησιμοποίησε κι αυτός την ιδια ετυμολογία Α--γιος,Δεν εχει σχεση με τα γηινα..Κι αν θελουμε να μιλησουμε για κάποιον που ειναι ζωντανός,χρησιμοποιούμε την εκφραση επίγειος αγγελος
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστός ο Δέσποτας όμως, μή νομίσωμε άγγελος με βιδωτές φτερούγες στην πλάτη...
ΔιαγραφήΆγγελος = Αγγελιοφόρος αυτός που φέρει χαράς ευαγγέλια....Αυτός που ξέρει, έχει γνώση έχει μάθει, τα του Θεού δρώμενα
Έχεις πάρει μια ελληνική λέξη, της έχεις αλλάξει τα φώτα ως έννοια για να την κολλήσεις πάνω σε μια εβραϊκή αίρεση που λέγεται ορθοδοξία ώστε να βρει με την σειρά του αξία ο κάθε κομπλεξικος παππούς που του αποδίδετε θαύματα και προφητείες.
ΔιαγραφήΠολύ σωστά Σαπφώ,O Α--γιος,Δεν εχει σχεση με τα γηινα..
ΔιαγραφήΌμως σε παρακαλώ, μπορείς να ρωτήσεις τον Σεβασμιώτατον, "γιατί λέει "Αγιος ο Theos?" η ακόμα...
"Αγιασθείτω το όνομα σου" υπάρχουν αμφιβολίες ως προς το όνομα του υψήστου πως δεν είνε Άγιο ? και τότε τί θεός είνε αυτός?
Αγιασθειτω το όνομα Σου,ελθέτω η βασιλεία Σου ... και επί ΓΗΣ, καταλάβατε αγαπητέ κ Βλαχάκη?
ΔιαγραφήΩς προς το όνομα. «Ησαϊα χόρευε, η Παρθένος έσχεν εν γαστρί, και έτεκεν υιόν τον Εμμανουήλ, Θεόν τε και άνθρωπον, Ανατολή όνομα αυτώ, όν μεγαλύνοντες, την Παρθένον μακαρίζομεν»
Διαγραφήα γ ι ο ς =Αυτός ο οποίος ζει και κινείται όρθιος. αλλά δεν τον γέννησε μάνα.
ΑπάντησηΔιαγραφή